Cision och PRWeek har återigen gått samman för att identifiera och förstå de största utmaningarna och möjligheterna som kommunikatörer står inför. För 2021 års Global Comms Report har vi gjort en undersökning bland över 500 kommunikationsproffs i sju olika länder, för att få en djupare förståelse för hur kommunikatörer använder och interagerar med tech, data, mätning, innehåll och influencers.    

Några av resultaten:   

🔸 87 % av kommunikationsledarna säger att ledningen i större utsträckning har sökt råd från kommunikationsavdelningen under det senaste året.  

🔸 91 % av kommunikationsledarna håller med om att dagens kommunikationsproffs också måste vara starka dataanalytiker.   

🔸 Den främsta utmaningen för PR-folk just nu är att omvandla data till användbara insikter. 

Rapporten ger också en inblick i ämnen som: 

🔸 Hur varumärken fortsätter att anpassa sina innehållsstrategier efter COVID.  

🔸 Nya verktyg, tekniker och taktiker som driver strategierna.  

🔸 Hur PR- och kommunikationsrollen fortsätter att utvecklas.  

 

Lär dig mer och få strategiska slutsatser som du kan använda för att förbereda ditt team för framgång under det kommande året. Rapporten är på engelska.