I Cisions globala journalistrapport State of the Media, som görs för 13:e året i följd, har vi intervjuat över 3,800 journalister från fler än 2,000 medier i 17 regioner världen över. Deras svar gav underlag till viktiga insikter kring hur kommunikatörer arbeta blir viktiga källor för journalister.

Rapporten ger insikter i vilka utmaningar som är mest överhängande för journalisterna, deras högsta prioriteringar och var kommunikatörer kan göra för att förbättra relationen med medierepresentanter. 

Få svar på frågor som::

-          Vilka är de största utmaningarna för journalisterna just nu? Och hur påverkar det sättet de arbetar med kommunikatörer?  

-         Vad vill journalisterna ha, och vad behöver de, från kommunikatörer? Det finns ett behov men därmed även en möjlighet för kommunikatörer att ge ännu mer värde till journalister.

-        Hur använder journalister sociala medier? Vi frågade journalisterna hur de använder sociala medier i arbetet och hur de helst ser att kommunikatörer interagerar med dem där. 

-         Vad är best practice kring att skicka multimedia till journalister? De använder en variation av multimedia, allt ifrån bilder till filmer och quiz – men det varierar beroende på region

-          Vilka närmanden från kommunikatörer fångar journalisternas uppmärksamhet? Journalister översvämmas av pitchar och pressmeddelanden men berättade vad som gör att de riktigt bra sticker ut. 

Läs rapporten och lär dig hur bäst fångar journalisternas uppmärksamhet och blir en värdefull källa!

Ladda ned State of the Media 2022

Felaktig information? Töm formuläret

Genom att fylla i formuläret godkänner du att Cision kan använda din information för att kontakta dig med marknadsrelaterad kommunikation (nyhetsbrev, inbjudan till webinarium, eventinbjudningar, produktinformation och utbildande material). För mer information, vänligen läs vår Integritetsdeklaration.