Vinnaren av ”Cision PR Influencer Award 2023” är Per Schlingmann, som idag driver den egna kommunikationsbyrån Per Schlingmann AB. Därmed är han den PR-konsult som haft störst inflytande online under det gångna året. Priset syftar till att lyfta fram konsulter inom PR- och kommunikationsbranschen som driver utvecklingen framåt genom att själva ägna sig åt ett effektivt PR-arbete.

 

Vinnarmotiveringen lyder:

"PR handlar mycket om att göra sig relevant, att våga prova nya saker och att ha fokus framåt. Årets vinnare av Cision PR Influencer Award är ett superproffs på alla delar. Med stor nyfikenhet har vinnaren under många år tagit sig an det nya medielandskapet för att nå ut med sina berättelser och framtidsspaningar. Det är därför inte förvånande att se att han är en av få i branschen som själv testar sig fram på Tiktok. Samtidigt bibehåller han en hög närvaro i traditionella medier som en flitig gäst i Nyhetsmorgon och krönikör i lokalmedier. Han kan helt enkelt konsten att kombinera det bästa av två världar. Stort grattis till Per Schlingmann!

Det känns hedrande! Jag hoppas att det kan uppmuntra fler att själva påverka genom att delta i samhällsdebatten.

Per Schlingmann

 

Per Schlingmann är rådgivare, framtidsspanare och föreläsare inom ramen för den egna kommunikationsbyrån Per Schlingmann AB. Dessutom är han författare och driver podden Momentum.

De nominerade och vinnaren av ”Cision PR Influencer Award” utses med hjälp av vår tjänst NextGen Communications Cloud. Inflytandet mäts baserat på en mängd parametrar online, allt från antal följare i sociala medier till engagemangsnivå och mediesynlighet. Parametrarna ses årligen över för att fånga de betydande faktorer som präglar dagens kommunikation.  En ny parameter för i år är aktivitet på Tiktok.
Lämna en recension