State of the Media 2021
Apr 27, 2021

State of the Media 2021

År 2020 bjöd på ett till synes oändligt antal kriser som påverkade nyhetsredaktionerna i hela världen. Människor vände sig till medierna för information om pandemin, den globala lågkonjunkturen, sociala motsättningar och protester mot rasism samt förödande naturkatastrofer, valkampanjer som orsakade splittring och en spänd utrikespolitik.

The ugly truth behind PR’s go-to numbers
Jun 10, 2020

The ugly truth behind PR’s go-to numbers

Vi lever inte längre i en värld där det räcker att slå sig för bröstet och känna sig nöjd om man lyckas hamna på en förstasida i en dagstidning. Som kommunikatör behöver du idag kunna visa vilket värde ditt kommunikationsarbete har på ett helt annat sätt och utvärdera vilka mätpunkter du har nytta av.

PR- och kommunikationsrapport 2019
Jan 20, 2020

PR- och kommunikationsrapport 2019

Vägen till framgång – så kan du som kommunikatör framhäva ditt värde för affärsresultatet.

Cisions Journalist- och Kommunikatörsundersökning 2019
Jun 30, 2019

Cisions Journalist- och Kommunikatörsundersökning 2019

Den nionde upplagan av Cisions journalist- och kommunikatörsundersökning är här – rapporten som tar pulsen på bägge partners vardag och utmaningar men även relationen dem emellan.

State of the Media 2019
May 16, 2019

State of the Media 2019

Journalistiken globalt har kämpat med en mängd utmaningar  det senaste året, mycket på grund av anklagelser om ”fake news”, spridning av desinformation och i vissa fall rena personangrepp mot journalister. Parallellt med detta har sociala medier varit svårhanterat med plötsliga förändringar i algortimer och inträdet av GDPR.

Cisions Globala Kommunikationsrapport 2018
Dec 06, 2018

Cisions Globala Kommunikationsrapport 2018

Tidigare under 2018 presenterade vi vår globala journalistrapport State of the Media och nu har turen kommit till att analysera hur världens kommunikatörer och marknadsförare ser på aktuella frågor såsom mätning, influencers, utmaningar och medierelationer.

State of the Media: Nordic Edition
Oct 30, 2018

State of the Media: Nordic Edition

För första gången släpper Cision en undersökning av journalister i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Vi har i rapporten State of the Media: Nordic Edition frågat knappt 1200 journalister i de fyra länderna om deras utmaningar, förtroendet för journalistiken, teknikens framfart och mer!

CJK 18 – Bilaga Offentlig Sektor
Oct 09, 2018

CJK 18 – Bilaga Offentlig Sektor

Precis som förra året har vi även tittat närmre på hur kommunikatörer i offentlig sektor skiljer sig från sina kollegor i andra branscher. Årets trender visar bland annat att kommunikatörer inom offentlig sektor prioriterar andra kanaler än genomsnittet och hur det liggertill med satsningar på influencersamarbeten som verkar vara en vattendelare.

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2018
Jul 02, 2018

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2018

För åttonde året i rad är nu Cisions rapport om relationen mellan journalister och kommunikatörer här!

State of the Media 2018
Apr 23, 2018

State of the Media 2018

Media och kommunikation är sedan länge inte en nationell angelägenhet utan ett globalt fenomen där nyheter och information sprids världen över med ett knapptryck.

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2017
Jun 30, 2017

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2017

Relationen mellan journalister och kommunikatörer är en ständigt pågående terapisession. I fjol berättade vi om den komplicerade kärlekssagan där kommunikatören hyste betydligt starkare känslor än journalisten. 2016 sade två av tio journalister att de upplevde kontakten med kommunikatörer i arbetet som positiv. I dag är det dubbelt så många som ger tummen upp till kommunikatörer, ett tydligt tecken på att medielandskapet håller på att ritas om i realtid.

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2016
Jun 09, 2016

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2016

Cision genomför årligen en journalist- och kommunikatörsundersökning i syfte att kartlägga arbetssätt och utmaningar i dessa yrkesroller samt skapa en bättre förståelse mellan journalister och kommunikatörer.