State of the Media 2025
maj 08, 2025

State of the Media 2025

Cisions State of the Media 2025-rapport baseras på en undersökning med över 3 000 journalister världen över och innehåller exklusiva insikter och konkreta tips för dig som arbetar med PR och komnunikation

ESG in energy - Global Insights
sep. 22, 2021

ESG in energy - Global Insights

Cisions Insights-team analyserade nyligen ESG-nyheter i engelskspråkiga digitala medier. ESG In Energy Q2-rapporten bygger på en automatiserad analys av ESG (environmental, social, corporate governance) där ESG omnämns tillsammans med företag inom energiindustrin.

Silverstone Grand Prix - Social and traditional Insights
sep. 14, 2021

Silverstone Grand Prix - Social and traditional Insights

Silverstone Grand Prix var ett av de mest kontroversiella av säsongens F1-tävlingar med en hög volym av täckning i traditionell media och väldigt blandade publikreaktioner på sociala medier.

State of the media 2021 I Sverige
juni 01, 2021

State of the media 2021 I Sverige

I denna rapport kikar vi närmare på en specifik delmängd, nämligen de svenska resultaten för att se vad som förenar och skiljer Sverige från övriga regioner.

State of the Media 2021
apr. 27, 2021

State of the Media 2021

År 2020 bjöd på ett till synes oändligt antal kriser som påverkade nyhetsredaktionerna i hela världen. Människor vände sig till medierna för information om pandemin, den globala lågkonjunkturen, sociala motsättningar och protester mot rasism samt förödande naturkatastrofer, valkampanjer som orsakade splittring och en spänd utrikespolitik.

State of Investor Relations 2021
mars 26, 2021

State of Investor Relations 2021

Cision har i USA, tillsammans med National Investor Relations Institute (NIRI), tagit fram rapporten "State of investor realations" för att illustrera hur IR-avdelningar tog sig an ett av de mest utmanande åren i modern historia och lyckades anpassa sina strategier för 2021 (och framöver).

State of the Media 2020
apr. 24, 2020

State of the Media 2020

Cisions globala journalistrapport med deltagare från 15 länder I takt med att det gamla medielandskapet förändras och förvandlas till ett digitalt ekosystem fyllt av konkurrerande plattformar och nyhetsmedier ställs journalister varje år inför nya utmaningar.

PR- och kommunikationsrapport 2019
jan. 19, 2020

PR- och kommunikationsrapport 2019

Vägen till framgång – så kan du som kommunikatör framhäva ditt värde för affärsresultatet.

Cisions Journalist- och Kommunikatörsundersökning 2019
juni 30, 2019

Cisions Journalist- och Kommunikatörsundersökning 2019

Den nionde upplagan av Cisions journalist- och kommunikatörsundersökning är här – rapporten som tar pulsen på bägge partners vardag och utmaningar men även relationen dem emellan.

State of the Media 2019
maj 16, 2019

State of the Media 2019

Journalistiken globalt har kämpat med en mängd utmaningar  det senaste året, mycket på grund av anklagelser om ”fake news”, spridning av desinformation och i vissa fall rena personangrepp mot journalister. Parallellt med detta har sociala medier varit svårhanterat med plötsliga förändringar i algortimer och inträdet av GDPR.

State of the Media: Nordic Edition
okt. 29, 2018

State of the Media: Nordic Edition

För första gången släpper Cision en undersökning av journalister i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Vi har i rapporten State of the Media: Nordic Edition frågat knappt 1200 journalister i de fyra länderna om deras utmaningar, förtroendet för journalistiken, teknikens framfart och mer!

State of the Media 2018
apr. 23, 2018

State of the Media 2018

Media och kommunikation är sedan länge inte en nationell angelägenhet utan ett globalt fenomen där nyheter och information sprids världen över med ett knapptryck.