
Global Comms Report 2023
Hälften av kommunikationscheferna rapporterar direkt till VD. 47 procent av kommunikationschefer rapporterar direkt till VD. Och 52 procent instämmer i att deras arbete har blivit mer utmanande. Det och mycket mer visar undersökningen ”Global Comms Report 2023” från PR Week och Cision.

Mobile World Congress 2023 Medieanalys Cision Insight
Mobile World Congress Barcelona 2023 samlade globala mobiloperatörer, utrustningstillverkare, teknikleverantörer och alla som är intresserade av teknikens framtid.

World Economic Forum 2023 Medieanalys Cision Insight
Kraftig ökning av mediegenomslaget, Zelensky engagerade mest och en del negativ publicitet. Det visar en medieanalys från Cision Insights av World Economic Forum 2023 i Davos. Ta del av hela rapporten och lär mer om hur företag bäst kan delta på stora event.

CES 2023: Trendrapport med insikter för kommunikatören
Den gigantiska teknikmässan CES 2023 var tillbaka i full skala i Las Vegas i början av januari, efter att under pandemiåren ha genomförts digitalt och med färre deltagare. Att mässan genomfördes fysiskt innebar inte bara en ökning av besökare och utställare, utan även att mediesynligheten nästan tredubblades. Det visar en ny medieanalys från Cision Insights.

Trendrapport 2023 | Cision
Vi har bett fyra av Sveriges skarpaste kommunikations- och internetproffs tillsammans med internationella experter från Cision summera året som gått och trendspana inför 2023.

FIFA WORLD CUP Trends Report 2022
Fotbolls-VM 2022 i Qatar fick ett stort intresse globalt och sprakade i gång flera diskussioner på olika nivåer. I Cisions analys av medietrenderna från FIFA World CUP 2022 i Qatar tittar vi närmare på hur ämnen och trender diskuterasdes och av vem.
.jpg)
Medietrendrapport: Elektronikmässan IFA 2022
Med fokus på uppkoppling, hållbarhet och smart boende presenterade sig cirka 1 100 utställare från 46 länder på elektronikmässan IFA i Berlin i början på september 2022. Evenemanget diskuterades flitigt i såväl sociala som traditionella medier och Cision Insights har analyserat medietrender samtkommunikationsstrategier kring mässan.

Gamescom 2022 analysrapport medietrender | Cision
Efter ett pandemiuppehåll på två år ägde spelmässan gamescom för första gången rum live i Köln den 24-28 augusti. Cisions experter och analytiker tog en närmare titt på mediebevakningen kring årets upplaga av spelmässan.

State of the Media 2022 | Sverige
I Cisions globala journalistrapport State of the Media 2022 får du insikter i vilka utmaningar som är mest överhängande för journalisterna, deras högsta prioriteringar och var kommunikatörer kan göra för att förbättra relationen med medierepresentanter. Läs rapporten och lär dig hur bäst fångar journalisternas uppmärksamhet och blir en värdefull källa!

Insikter från European Communication Monitor 2022
Mångfald och inkludering är högt upp på agendan för kommunikationsbranschen i Sverige, Storbritannien och Tyskland men desto mindre diskuterat I södra och östra Europa. Samtidigt ökar vikten av empatiskt ledarskap enligt årets upplaga av European Communication Monitor 2022.

State of the Media 2022
I Cisions globala journalistrapport State of the Media 2022 får du insikter i vilka utmaningar som är mest överhängande för journalisterna, deras högsta prioriteringar och var kommunikatörer kan göra för att förbättra relationen med medierepresentanter. Läs rapporten och lär dig hur bäst fångar journalisternas uppmärksamhet och blir en värdefull källa!

Global Comms Report - Upptäck det senaste inom kommunikation och PR
Cision och PRWeek har återigen gått samman för att identifiera och förstå de största utmaningarna och möjligheterna som kommunikatörer står inför. För 2021 års Global Comms Report har vi gjort en undersökning bland över 500 kommunikationsproffs i sju olika länder, för att få en djupare förståelse för hur kommunikatörer använder och interagerar med tech, data, mätning, innehåll och influencers.

IAA Mobility 2021: Nytt koncept och nya idéer
Våra kollegor från Cision Insights har analyserat IAA Mobility 2021-mässan utifrån omnämnanden i sociala kanaler samt global mediatäckning och kommit fram till några avslöjande slutsatser. Vi har sammanfattat de viktigaste i en omfattande rapport.

ESG in energy - Global Insights
Cisions Insights-team analyserade nyligen ESG-nyheter i engelskspråkiga digitala medier. ESG In Energy Q2-rapporten bygger på en automatiserad analys av ESG (environmental, social, corporate governance) där ESG omnämns tillsammans med företag inom energiindustrin.

Silverstone Grand Prix - Social and traditional Insights
Silverstone Grand Prix var ett av de mest kontroversiella av säsongens F1-tävlingar med en hög volym av täckning i traditionell media och väldigt blandade publikreaktioner på sociala medier.

State of the media 2021 I Sverige
I denna rapport kikar vi närmare på en specifik delmängd, nämligen de svenska resultaten för att se vad som förenar och skiljer Sverige från övriga regioner.

State of the Media 2021
År 2020 bjöd på ett till synes oändligt antal kriser som påverkade nyhetsredaktionerna i hela världen. Människor vände sig till medierna för information om pandemin, den globala lågkonjunkturen, sociala motsättningar och protester mot rasism samt förödande naturkatastrofer, valkampanjer som orsakade splittring och en spänd utrikespolitik.

State of Investor Relations 2021
Cision har i USA, tillsammans med National Investor Relations Institute (NIRI), tagit fram rapporten "State of investor realations" för att illustrera hur IR-avdelningar tog sig an ett av de mest utmanande åren i modern historia och lyckades anpassa sina strategier för 2021 (och framöver).

State of the Media 2020
Cisions globala journalistrapport med deltagare från 15 länder I takt med att det gamla medielandskapet förändras och förvandlas till ett digitalt ekosystem fyllt av konkurrerande plattformar och nyhetsmedier ställs journalister varje år inför nya utmaningar.

PR- och kommunikationsrapport 2019
Vägen till framgång – så kan du som kommunikatör framhäva ditt värde för affärsresultatet.

Cisions Journalist- och Kommunikatörsundersökning 2019
Den nionde upplagan av Cisions journalist- och kommunikatörsundersökning är här – rapporten som tar pulsen på bägge partners vardag och utmaningar men även relationen dem emellan.