Global Comms Report - Upptäck det senaste inom kommunikation och PR
Nov 15, 2021

Global Comms Report - Upptäck det senaste inom kommunikation och PR

Cision och PRWeek har återigen gått samman för att identifiera och förstå de största utmaningarna och möjligheterna som kommunikatörer står inför. För 2021 års Global Comms Report har vi gjort en undersökning bland över 500 kommunikationsproffs i sju olika länder, för att få en djupare förståelse för hur kommunikatörer använder och interagerar med tech, data, mätning, innehåll och influencers.

IAA Mobility 2021: Nytt koncept och nya idéer
Oct 20, 2021

IAA Mobility 2021: Nytt koncept och nya idéer

Våra kollegor från Cision Insights har analyserat IAA Mobility 2021-mässan utifrån omnämnanden i sociala kanaler samt global mediatäckning och kommit fram till några avslöjande slutsatser. Vi har sammanfattat de viktigaste i en omfattande rapport.

ESG in energy - Global Insights
Sep 22, 2021

ESG in energy - Global Insights

Cisions Insights-team analyserade nyligen ESG-nyheter i engelskspråkiga digitala medier. ESG In Energy Q2-rapporten bygger på en automatiserad analys av ESG (environmental, social, corporate governance) där ESG omnämns tillsammans med företag inom energiindustrin.

Silverstone Grand Prix - Social and traditional Insights
Sep 14, 2021

Silverstone Grand Prix - Social and traditional Insights

Silverstone Grand Prix var ett av de mest kontroversiella av säsongens F1-tävlingar med en hög volym av täckning i traditionell media och väldigt blandade publikreaktioner på sociala medier.

State of the media 2021 I Sverige
Jun 02, 2021

State of the media 2021 I Sverige

I denna rapport kikar vi närmare på en specifik delmängd, nämligen de svenska resultaten för att se vad som förenar och skiljer Sverige från övriga regioner.

State of the Media 2021
Apr 27, 2021

State of the Media 2021

År 2020 bjöd på ett till synes oändligt antal kriser som påverkade nyhetsredaktionerna i hela världen. Människor vände sig till medierna för information om pandemin, den globala lågkonjunkturen, sociala motsättningar och protester mot rasism samt förödande naturkatastrofer, valkampanjer som orsakade splittring och en spänd utrikespolitik.

State of Investor Relations 2021
Mar 25, 2021

State of Investor Relations 2021

Cision har i USA, tillsammans med National Investor Relations Institute (NIRI), tagit fram rapporten "State of investor realations" för att illustrera hur IR-avdelningar tog sig an ett av de mest utmanande åren i modern historia och lyckades anpassa sina strategier för 2021 (och framöver).

State of the Media 2020
Apr 24, 2020

State of the Media 2020

Cisions globala journalistrapport med deltagare från 15 länder I takt med att det gamla medielandskapet förändras och förvandlas till ett digitalt ekosystem fyllt av konkurrerande plattformar och nyhetsmedier ställs journalister varje år inför nya utmaningar.

PR- och kommunikationsrapport 2019
Jan 20, 2020

PR- och kommunikationsrapport 2019

Vägen till framgång – så kan du som kommunikatör framhäva ditt värde för affärsresultatet.

Cisions Journalist- och Kommunikatörsundersökning 2019
Jun 30, 2019

Cisions Journalist- och Kommunikatörsundersökning 2019

Den nionde upplagan av Cisions journalist- och kommunikatörsundersökning är här – rapporten som tar pulsen på bägge partners vardag och utmaningar men även relationen dem emellan.

State of the Media 2019
May 16, 2019

State of the Media 2019

Journalistiken globalt har kämpat med en mängd utmaningar  det senaste året, mycket på grund av anklagelser om ”fake news”, spridning av desinformation och i vissa fall rena personangrepp mot journalister. Parallellt med detta har sociala medier varit svårhanterat med plötsliga förändringar i algortimer och inträdet av GDPR.

Cisions Globala Kommunikationsrapport 2018
Dec 06, 2018

Cisions Globala Kommunikationsrapport 2018

Tidigare under 2018 presenterade vi vår globala journalistrapport State of the Media och nu har turen kommit till att analysera hur världens kommunikatörer och marknadsförare ser på aktuella frågor såsom mätning, influencers, utmaningar och medierelationer.

State of the Media: Nordic Edition
Oct 30, 2018

State of the Media: Nordic Edition

För första gången släpper Cision en undersökning av journalister i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Vi har i rapporten State of the Media: Nordic Edition frågat knappt 1200 journalister i de fyra länderna om deras utmaningar, förtroendet för journalistiken, teknikens framfart och mer!

CJK 18 – Bilaga Offentlig Sektor
Oct 09, 2018

CJK 18 – Bilaga Offentlig Sektor

Precis som förra året har vi även tittat närmre på hur kommunikatörer i offentlig sektor skiljer sig från sina kollegor i andra branscher. Årets trender visar bland annat att kommunikatörer inom offentlig sektor prioriterar andra kanaler än genomsnittet och hur det liggertill med satsningar på influencersamarbeten som verkar vara en vattendelare.

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2018
Jul 02, 2018

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2018

För åttonde året i rad är nu Cisions rapport om relationen mellan journalister och kommunikatörer här!

State of the Media 2018
Apr 23, 2018

State of the Media 2018

Media och kommunikation är sedan länge inte en nationell angelägenhet utan ett globalt fenomen där nyheter och information sprids världen över med ett knapptryck.

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2017
Jun 30, 2017

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2017

Relationen mellan journalister och kommunikatörer är en ständigt pågående terapisession. I fjol berättade vi om den komplicerade kärlekssagan där kommunikatören hyste betydligt starkare känslor än journalisten. 2016 sade två av tio journalister att de upplevde kontakten med kommunikatörer i arbetet som positiv. I dag är det dubbelt så många som ger tummen upp till kommunikatörer, ett tydligt tecken på att medielandskapet håller på att ritas om i realtid.

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2016
Jun 09, 2016

Cisions journalist- & kommunikatörsundersökning 2016

Cision genomför årligen en journalist- och kommunikatörsundersökning i syfte att kartlägga arbetssätt och utmaningar i dessa yrkesroller samt skapa en bättre förståelse mellan journalister och kommunikatörer.