State of the Media 2025 - Fokus Sverige
Cisions State of the Media 2025 - Fokus Sverige är rapporten som fokuserar särskilt på de svenska journalisteranas svar. Lär dig om journalisternas stora utmaningar, deras hållning till AI och hur de ser på relationen till kommunikatörer. Ladda ned rapporten för exklusiva insikter och konkreta tips till dig som arbetar med PR och komnunikation.
Pressmeddelandet viktigt och trovärdigt enligt journalister
I Cisions globala journalistundersökning State of the Media 2018, journalister från 6 olika länder tillfrågades angående deras arbetsssituation och det nuvarande läget i branschen.
4000mil: “Vi ska skriva de blogginlägg som vi själva hade velat hitta innan vår resa”
Er blogg ’4000mil.se’ tillhör de största och mest inflytelserika bloggarna inom rese-genren i Sverige. Vad ligger bakom framgången?
Cision rankar: Resebloggar 2018
Cision har rankat de 10 främsta resebloggarna
State of the Media 2018
Media och kommunikation är sedan länge inte en nationell angelägenhet utan ett globalt fenomen där nyheter och information sprids världen över med ett knapptryck.
Digital opinionsbildning i valtider
Hur ska man arbeta för att lyckas driva förändring och påverka opinionen år 2018? För att få svar på det har Passion för kommunikation dragit till Almedalen och träffat två erfarna opinonsbildare: Seher Yilmaz, VD för förändringsinkubatorn Difference och André Assarsson, digital chef på Milton Labs.
Kommunikatörernas eget #metoo-upprop
I november 2017 ställde sig drygt 2 000 kvinnor bakom kommunikationsbranschens #metoo-upprop #sistabriefen. Podden gästas av Maja Stridsberg, PR-konsult på Westander och Mimmi Sköldberg, kundstrateg på EdelmanDeportivo. Mimmi och Maja är två av initiativtagarna till det uppropet och de medverkar för att berätta om läget i branschen men även om hur man startar en gräsrotsrörelse och får till förändring i praktiken.
6 anledningar till att skaffa mediebevakning
Om du inte håller koll på hur medierna och dina målgrupper svarar på ditt budskap, då blir det svårt att besvara kritiska frågor.
Cision Executive Dinner #1 – München
In einer kleinen und sehr exklusiven Runde, hatte eine Auswahl von hochrangigen PR – und Kommunikationsprofis aus München die Möglichkeit sich bei einem hervorragenden Abendessen im Bayerischen Hof München zum Thema Künstliche Intelligenz (KI) auszutauschen.
Cisions fokuspoddar – 15 minuter med handfasta kommunikationstips
Du har väl inte missat våra fokuspoddar där vi, i ett komprimerat podd-format med 15-minutersavsnitt, tar upp handfasta tips på hur du kan bli ännu skarpare i din kommunikation?
Guldäggets nominerade i PR-kategorin
Cision är stolta sponsorer av Guldägget, Sveriges äldsta och största kommunikationstävling.
Cision rankar: Hälsobloggar
Cision rankar de 10 främsta hälsobloggarna 2018
Leva Sunt: “Regelbundna uppdateringar och relevant innehåll nycklar till framgång”
De blogg ’Leva Sunt’ tillhör de största och mest inflytelserika bloggarna inom hälso-genren i Sverige. Vad ligger bakom framgången?
Digital kommunikation med Joakim Jardenberg
Digital kommunikation handlar mycket om att bli skitig under naglarna och att våga testa sig fram. Detta menar avsnittets gäst, internetgurun Joakim Jardenberg. Hör honom berätta hur man på bästa sätt skitar ned sig i arbetet med den digitala kommunikationen, det kommer garanterat handla mycket om facebookdominans, algoritmer och livevideo.
7 typer av influencers som påverkar dagens konsumenter
Om du har bestämt dig för att börja kommunicera mer genom influencers under 2018 är det viktigt att förstå att det finns olika typer.
Hormoner & hemorrojder: “Rätt förväntningar och mätpunkter viktigt vid samarbeten”
’Hormoner & hemorrojder’ tillhör de största och mest inflytelserika bloggarna inom familjegenren i Sverige.
Cision rankar: Familjebloggar
Denna månad lyfter vi fram de främsta familjebloggarna, människor som väljer att dela med sig av sin vardag och dagligen inspirerar många föräldrar landet över.
Fokuspodd: Digital strategi – hemsidan som nav
För ett par år sedan pratades det mycket om att hemsidan var död och det var viktigt för företag att befinna sig där målgruppen var. Man pratade om att man skulle vara i appar på mobilen, på Facebook och Twitter men inte publicera material på sin hemsida. Historien har visat att detta är helt fel väg att gå. Istället bör man styra den del av trafik och aktivitet som man vill använda för att konvertera mot att landa på en central hemsida.
3 sätt att skapa ordning i ett kreativt kaos
Tre tips som kan de fungera som stöttepelare och hjälpa dig strukturera ditt kreativa arbete.
Cision lanserar ny premiumkanal tillsammans med Expressen
Nu lanserar vi vår nya premiumkanal Expressen Livsstil – en kanal som ger dig möjlighet att nå ut på högt rankade branschsidor inom det ämne du är verksam i och din målgrupp är intresserad av.
Nu lanseras Cision Communications Cloud i Sverige
lanserar Cision sin nya kommunikationslösning Cision Communications Cloud i Sverige.