5 tips för snabbare innehåll
Här kommer några tips på hur du skapar innehåll snabbare.
Aller växlar upp med content-organisation
Aller Media, som driver tidningar som Årets Runt och Hänt i Veckan, bygger upp en studio för native-annonsering.
Cision rankar: Fotobloggar
Vi rankar nämligen de tio bästa fotobloggarna i Sverige.
100 bästa sajterna inom marknadsföring
Här är listan över de 100 viktigaste sajterna att ha koll på för att vara uppdaterad inom SEO, PR, Content Marketing och nya digitala trender.
Redaktionellt när Scania gör sin största lansering någonsin
Det är redaktionell kommunikation och sociala medier som gäller när lastbilstillverkaren Scania gör sin största lansering någonsin.
Så satsar företagen på Influencer Marketing
Det amerikanska företaget TapInfluence har gjort en studie bland både företag och digitala “influencers” om satsningen på Influencer Marketing.
Hur vill journalister bli kontaktade och när?
Vår journalist- och kommunikatörsundersökning ger oss varje år massor av insikter kring hur journalisters och kommunikatörers vardag ser ut och vad de tampas med i sina yrkesroller.
3 tips för ditt content-skapande
tre knep som kan hjälpa dig att få snurr på content-skapandet
Icas digitala strategi landade i Wall Street Journal
I slutet av 2015 slog Ica fast fyra digitala prioriteringar för 2016. Redan har ansträngningarna resulterat i en artikel i Wall Street Journal, berättar Icas kommunikationschef Ola Fernvall.
Petra Månström: “Jag var sämst i klassen i löpning under skolåren”
Löparesset Petra Månström, som driver den populära bloggen ”Petra Månström”, tar den här månaden hem första platsen på vår bloggtopplista inom ämnet löpning.
Podcast – En kanal för komplexa ämnen
Tips när du vill arbeta med podcast
Topp 5 avsnitt av Passion för kommunikation
Ger vi dig de mest populära avsnitten vår podd Passion för kommunikation.
Cision rankar: Löparbloggar
Behöver du inspiration för din löpning? Den här månaden rankar vi de tio största löparbloggarna i Sverige!
Cision i Almedalen 2016
“Alla twittrande börs-vd:ar är vinnare”
Vi pratade med Mikael Zillén, vd för Box Communications
Journalister och kommunikatörer- Sveriges sämsta kärleksrelation?
I årets upplaga av Cisions journalist- och kommunikatörsundersökning står det klart att kommunikatörerna är långt mer förälskade i journalisterna än vice versa.
DNs kreativa chef hoppar av – tror på tuffare tider
DNs kreativa chef Rickard Frank slutar för att starta byrå. På väg ut från skrapan i Marieberg ger han sin bild av medieutvecklingen.
Björn Borg – en story om konsten att våga
Björn Borg är varumärket sprunget ur storyn om en outsider till tennisspelare som utan större resurser slog sig fram till den globala toppen med en enkel metod: satsa allt på varje match och vinn.
Bonniers digitala transformation
Anders Eriksson, chef för Bonniers business to business-medier (b2b) får som huvuduppgift att dra papperstidningarna genom den digitala transformationen.
Nicole Soraya: “Idag är jag totalt hooked i polarhundsvärlden”
Nicole Soraya, som driver bloggen ”Raxeira’s”, är den här månaden med på vår topplista över de främsta hundbloggarna.
Göteborgsposten satsar offensivt på webben
Hur arbetar Sveriges stora tidningsredaktioner med sina hemsidor? Beaconomist gör nedslag hos landets tidningsdrakar för att kolla vad de jobbar med på sina sajter.
Cision rankar: Hundbloggar
Den här månaden har vi rankat de tio främsta bloggarna som skriver om människans bästa vän; nämligen hundbloggar!
När är det okej att publicera bilder på personer utan att fråga?
Hur funkar människor och bilder i content marketing? Christina Nylander, förbundsjurist för Sveriges Kommunikationsbyråer har svaret.
Vad händer på Aftonbladet.se?
Beaconomist har pratat med Andreas Aspegren, chef för Aftonbladet.se.
Han drar lyssnare till NCCs podcast
Den förra Centerpolitikern Per Ankersjö drar igång en podcast om stadsbyggnadsfrågor med byggbolaget NCC som finansiär.