Ökad synlighet och stärkt SEO för Inex One efter global distribution med PR Newswire
apr. 24, 2025

Ökad synlighet och stärkt SEO för Inex One efter global distribution med PR Newswire

Hur gör man för att som snabbväxande teknikbolag inom marknadsundersökningar öka synligheten och stärka varumärket? Vi har pratat med Max Friberg, VD och medgrundare av svenska Inex One som nyligen har använt sig av Cisions distributionsnätverk PR Newswire för att nå ut med sitt budskap.

Så slog Hammarby Fotboll rekord i biljettförsäljning
jan. 19, 2016

Så slog Hammarby Fotboll rekord i biljettförsäljning

I avsnitt 19 får poddstudion besök av Markus Nilsson, biljett- och evenemangsansvarig för Hammarby Fotboll. Tillsammans med Alexander Mason och Åsa Melin Mandre, talas det i studion om att driva försäljning och hur Hammarby lyckats med bedriften att slå ett 56 års gammalt publikrekord för Allsvenskan. Hur lyckas egentligen Hammarby att tillsammans med sina supporterorganisationer fylla läktarna inför varje match? Det diskuteras även kring smart digital kommunikation, relationen med supportrarna och hur de samarbetar tillsammans samt hur viktigt det är att vara en bra lyssnare.

Storyn bakom Nyheter24s framgångar
okt. 06, 2015

Storyn bakom Nyheter24s framgångar

I avsnitt 14 hälsar Henrik Eriksson, chefredaktör för Nyheter24, på i studion. Vi får följa Henriks resa från att vara praktikant till att bli chefredaktör för en av Sveriges mest besökta nyhetssajter. I avsnittet pratas det om Henriks kometkärriär, där han lyckats fördubbla trafiken till Nyheter24, om vad journalistik betyder för honom, om vikten av utvärdering i realtid och om vilken information som är viktig för målgruppen. Hur anpassar man nyheter till en yngre målgrupp och hur måste man arbeta för att producera nyheter i en värld som snurrar allt snabbare?

Relationen mellan journalister och kommunikatörer
okt. 06, 2015

Relationen mellan journalister och kommunikatörer

Avsnitt 13 av Passion för kommunikation handlar om relationen mellan journalister och kommunikatörer i en värld där PR-budgeten växer och redaktionerna krymper. Hur mår ”mediesverige” egentligen? Alexander Mason och Åsa Melin Mandre får besök av Lisa Bjurwald, redaktör på Medievärlden och tillsammans diskuterar de journalisternas och kommunikatörernas roll i dagens föränderliga medielandskap.

Att lyckas med redaktionell kommunikation
okt. 04, 2015

Att lyckas med redaktionell kommunikation

Vi gästas av Staffan Ekengren, Head of Scania Newsdesk som ger tips och inspiration kring hur du kan arbeta för att lyckas med ditt redaktionella innehåll. Det pratas om allt från arbetsmetoder och post-it lappar till att hålla koll på trender och ändringar i algoritmer för att hela tiden vara uppdaterad.

Digital opinionsbildning med Margret Atladottir
okt. 04, 2015

Digital opinionsbildning med Margret Atladottir

I detta avsnitt gästas studion av Margret Atladottir, redaktör på Politism.se. Temat är digital opinionsbildning och hur du ska göra för att nå ut till din tänka målgrupp. Fokuset ligger på spridningen inom sociala medier då det kan vara väldigt trafikdrivande till opinionsbildande innehåll.

Morgondagens nyheter
okt. 04, 2015

Morgondagens nyheter

I avsnitt 9 besöker My Söderholm från Socialminds studion. My är en av hjärnorna bakom sociala medier-strategin till 2015 års Melodifestival. I avsnittet snackas det om kanaler som Snapchat och självklart Facebook och Instagram. Dessutom delar My med sig av lärdomar och tips på hur du arbetar med sociala medier.