Karin Bäcklund vinner "Cision PR Influencer Award 2024"
apr. 11, 2024

Karin Bäcklund vinner "Cision PR Influencer Award 2024"

Vinnaren av ”Cision PR Influencer Award 2024” är Karin Bäcklund, som idag driver den egna kommunikationsbyrån NotJustCake. Därmed är hon den PR-konsult som haft störst inflytande online under det gångna året. Priset syftar till att lyfta fram konsulter inom PR- och kommunikationsbranschen som driver utvecklingen framåt genom att själva ägna sig åt ett effektivt PR-arbete.

3 tips på bevakningsområden bortom ditt varumärke
maj 24, 2018

3 tips på bevakningsområden bortom ditt varumärke

Alla kommunikatörer som jobbar med PR vet att mediebevakning är viktigt för att kunna bevisa effekten av jobbet man gjort.

Guldtuben och influencers som mediekreatörer
maj 15, 2018

Guldtuben och influencers som mediekreatörer

Filmindustrin har Oscarsgalan och influencers i sociala medier har Guldtuben – snart är det dags för årets gala. Passion för kommunikation riktar i detta avsnitt fokus på hur influencer-Sverige mår och därför har vi bjudit in två fullblodsproffs som dessutom har suttit med i årets jury för Guldtuben. Gästar gör Emma Blom för Social Industries och Karin Winther från Winther Wonderland.

Pressmeddelandet viktigt och trovärdigt enligt journalister
maj 07, 2018

Pressmeddelandet viktigt och trovärdigt enligt journalister

I Cisions globala journalistundersökning State of the Media 2018, journalister från 6 olika länder tillfrågades angående deras arbetsssituation och det nuvarande läget i branschen.

4000mil: “Vi ska skriva de blogginlägg som vi själva hade velat hitta innan vår resa”
apr. 27, 2018

4000mil: “Vi ska skriva de blogginlägg som vi själva hade velat hitta innan vår resa”

Er blogg ’4000mil.se’ tillhör de största och mest inflytelserika bloggarna inom rese-genren i Sverige. Vad ligger bakom framgången?

Cision rankar: Resebloggar 2018
apr. 25, 2018

Cision rankar: Resebloggar 2018

Cision har rankat de 10 främsta resebloggarna

State of the Media 2018
apr. 23, 2018

State of the Media 2018

Media och kommunikation är sedan länge inte en nationell angelägenhet utan ett globalt fenomen där nyheter och information sprids världen över med ett knapptryck.

Digital opinionsbildning i valtider
apr. 20, 2018

Digital opinionsbildning i valtider

Hur ska man arbeta för att lyckas driva förändring och påverka opinionen år 2018? För att få svar på det har Passion för kommunikation dragit till Almedalen och träffat två erfarna opinonsbildare: Seher Yilmaz, VD för förändringsinkubatorn Difference och André Assarsson, digital chef på Milton Labs.

Kommunikatörernas eget #metoo-upprop
apr. 16, 2018

Kommunikatörernas eget #metoo-upprop

I november 2017 ställde sig drygt 2 000 kvinnor bakom kommunikationsbranschens #metoo-upprop #sistabriefen. Podden gästas av Maja Stridsberg, PR-konsult på Westander och Mimmi Sköldberg, kundstrateg på EdelmanDeportivo. Mimmi och Maja är två av initiativtagarna till det uppropet och de medverkar för att berätta om läget i branschen men även om hur man startar en gräsrotsrörelse och får till förändring i praktiken.

6 anledningar till att skaffa mediebevakning
apr. 10, 2018

6 anledningar till att skaffa mediebevakning

Om du inte håller koll på hur medierna och dina målgrupper svarar på ditt budskap, då blir det svårt att besvara kritiska frågor.

Cision Executive Dinner #1 – München
apr. 05, 2018

Cision Executive Dinner #1 – München

In einer kleinen und sehr exklusiven Runde, hatte eine Auswahl von hochrangigen PR – und Kommunikationsprofis aus München die Möglichkeit sich bei einem hervorragenden Abendessen im Bayerischen Hof München zum Thema Künstliche Intelligenz (KI) auszutauschen.

Cisions fokuspoddar – 15 minuter med handfasta kommunikationstips
mars 26, 2018

Cisions fokuspoddar – 15 minuter med handfasta kommunikationstips

Du har väl inte missat våra fokuspoddar där vi, i ett komprimerat podd-format med 15-minutersavsnitt, tar upp handfasta tips på hur du kan bli ännu skarpare i din kommunikation?

Guldäggets nominerade i PR-kategorin
mars 21, 2018

Guldäggets nominerade i PR-kategorin

Cision är stolta sponsorer av Guldägget, Sveriges äldsta och största kommunikationstävling.

Cision rankar: Hälsobloggar
mars 20, 2018

Cision rankar: Hälsobloggar

Cision rankar de 10 främsta hälsobloggarna 2018

Leva Sunt: “Regelbundna uppdateringar och relevant innehåll nycklar till framgång”
mars 20, 2018

Leva Sunt: “Regelbundna uppdateringar och relevant innehåll nycklar till framgång”

De blogg ’Leva Sunt’ tillhör de största och mest inflytelserika bloggarna inom hälso-genren i Sverige. Vad ligger bakom framgången?

Digital kommunikation med Joakim Jardenberg
mars 06, 2018

Digital kommunikation med Joakim Jardenberg

Digital kommunikation handlar mycket om att bli skitig under naglarna och att våga testa sig fram. Detta menar avsnittets gäst, internetgurun Joakim Jardenberg. Hör honom berätta hur man på bästa sätt skitar ned sig i arbetet med den digitala kommunikationen, det kommer garanterat handla mycket om facebookdominans, algoritmer och livevideo.

7 typer av influencers som påverkar dagens konsumenter
feb. 28, 2018

7 typer av influencers som påverkar dagens konsumenter

Om du har bestämt dig för att börja kommunicera mer genom influencers under 2018 är det viktigt att förstå att det finns olika typer.

Hormoner & hemorrojder: “Rätt förväntningar och mätpunkter viktigt vid samarbeten”
feb. 22, 2018

Hormoner & hemorrojder: “Rätt förväntningar och mätpunkter viktigt vid samarbeten”

’Hormoner & hemorrojder’ tillhör de största och mest inflytelserika bloggarna inom familjegenren i Sverige.

Cision rankar: Familjebloggar
feb. 21, 2018

Cision rankar: Familjebloggar

Denna månad lyfter vi fram de främsta familjebloggarna, människor som väljer att dela med sig av sin vardag och dagligen inspirerar många föräldrar landet över.

Fokuspodd: Digital strategi – hemsidan som nav
feb. 19, 2018

Fokuspodd: Digital strategi – hemsidan som nav

För ett par år sedan pratades det mycket om att hemsidan var död och det var viktigt för företag att befinna sig där målgruppen var. Man pratade om att man skulle vara i appar på mobilen, på Facebook och Twitter men inte publicera material på sin hemsida. Historien har visat att detta är helt fel väg att gå. Istället bör man styra den del av trafik och aktivitet som man vill använda för att konvertera mot att landa på en central hemsida.

3 sätt att skapa ordning i ett kreativt kaos
feb. 16, 2018

3 sätt att skapa ordning i ett kreativt kaos

Tre tips som kan de fungera som stöttepelare och hjälpa dig strukturera ditt kreativa arbete.